måndag 4 februari 2013

Dop & Psalmer

I dag har vi varit och träffat prästen som ska döpa Edith på Lördag. Hon var jättetrevlig!

När vi satt där och hon berättade hur allt går till så blev jag fan nervös. Vet inte varför.
Jag är inte bra på att vara seriös när man förväntas vara det. Haha!

Hon frågade vad vi ville ha för sånger. Jag undrade om man fick spela upp någon låt i kyrkan.
Det verkade hon lite tveksam till. Vi ska välja tre psalmer och en av dom får vi byta ut till egen vald låt.
Som då någon spelar på orgel eller vad det nu är. Alltså....

Jag kan gå med på att vi ska sjunga om Gud..det kan till och med vara lite trevligt men varför får man inte spela upp en låt i kyrkan. Jag fattar att det inte kan vara vad som helst men någon fin låt hade väl varit trevligt.
Jaja, då får vi hoppas orgeln mannen kan sina låtar.

Så nu får vi kolla upp psalmer och någon fin låt. Jag vill inte ha låtar som alla andra har. Jag gillar inte att vara som andra. Haha!
Som prästen sa att han kunde spela väldigt fina Astrid Lindgren låtar. Men det gillar inte Edith.

Jag tycker man ska börja anpassa dop mer efter barnet och deras personlighet, och såklart få med Gud där nånstans.

Men en sak som är roligt och det är att dopet blir enskilt!! Wohooo!! Det gjorde mig så glad.


I natt har vår älskade goding sovit i sitt rum. Det gick hur bra som helst! Hon har sovit middag där två gånger i dag och nu sussar hon sött igen. Hon är så duktig!



Ute i regnet i dag. Edith tyckte regnvattnet smakade gott. Mammas härliga unge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar