lördag 16 februari 2013

En speciell lärare

Att ha en speciell lärare som ser dig när du har det tufft i skolan är något som inte är vanligt.

En lärare som som har kunskapen att lyfta dig men även utmana dig.

Min skolgång har väl varit ok. Lärare har haft noll förståelse för mig och i bland har jag blivit riktigt kränkt.
Men då hade jag Ing-Britt. Min klippa! Hon har hjälpt så många ungdomar så hon borde få pris.
Om jag inte hade haft henne när jag var barn och tonåring så hade nog mitt självförtroende varit kört i botten och jag hade nog inte haft verktygen till att kunna bli en människa jag själv är nöjd med.

Nu är hon i gång igen. Jag tycker ni ska sprida detta till alla ni känner och som vet är i behov av det.

http://webapps2.malmo.se/pedagogmalmo/med-individen-som-utgangspunkt/


Än i dag har vi kontakt och bor gångavstånd från varandra. I går var jag och Edith där på fika.




Finaste Ing-Britt. Du har en stor plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar