onsdag 13 februari 2013

1-års & dopdag i ett rosa skimmer

Den 9e Februari fyllde min älskade dotter 1 år. Det känns så himla konstigt. 

För 1 år sedan såg det ut så här



Vår lilla sparv som inte skrek när hon kom ut, utan gav i från sig ett litet gnyende. Nu ger hon klara besked om vad som passar och inte. 
Dockor, hundar och bollar är det roligaste hon vet.

En riktig snackemoster är vår goding. Precis som sin mamma. Haha!
Åh, min Edith! Vad gjorde jag innan du kom?

Edith döptes också på sin födelsedag. En underbar dag. Allt blev så fint och lyckat. 
Folk var glada och skrattade. Vilken rikedom.

Vi hann inte ta några bilder så vi väntar spänt på släktens bilder. Då ska jag också lägga ut lite här.



Sötaste 1-åringen som finns!! Vem tycker ni hon är lik??



Egen komponerade tavlor till Ediths rum. Jag älskar att pyssla där! Läser på om Feng shui (eller hur nu det stavas. Att uttala det ska man inte fråga Petra om. Haha!)

Projektet nu är hur jag ska förvara Ediths leksaker men ändå göra det lätt att komma åt dom. Ett barnrum ska vara inbjudande till lek och mys. 

Nu ska jag sussilisussa. Haha! Låt oss göra en sak CLEAR. Mammaledighet är det no way jose.
Jag lägger ner all min tid och omsorg för denna lilla människa i mitt liv. Jag finns till för henne.
Vägleder henne. Jag vill kalla det mamma chefs tjänst on jour. Haha!

Gud vad passande. Jag är ingen typ som går och blir chef men nu har jag hittat mitt kall.
Och Edith är boss över mitt hjärta.

1 kommentar:

  1. Hej snygging! Vadå jag och uttal? Man får säga som man vill... Väntar med spänning på bilderna från dopet, vill se och höra allt! Älskar det sista du skrev, stämmer nog på de flesta mammor.
    Ses nästa vecka hoppas jag?!
    Kram Petra

    SvaraRadera