tisdag 19 februari 2013

Dåligt bemötande

I går var jag hos en sjuksköterska för att kolla upp blodtryck och lite annat nu när jag tar medicin.

Jag har haft en annan sjuksköterska innan som jag gillade men hon skulle sluta så nu fick jag en ny.
Det var första gången vi träffades i går.
När hon kommer ut i väntrummet så hälsar hon slappt med handen. Med sig har hon en praktikant som jag inte alls blir presenterad för. Inte ens en fråga om det är ok för mig att hon är med.

Snabbt in ett rum tjoff tjoff och sen ta blodtryck direkt. Mitt undertryck var högt som det brukar vara.
När jag frågade henne kring det så avfärdade hon mig direkt.

Hon visste ingenting om mig så förmodligen har hon inte läst min journal. Hon frågade mig saker som hon borde veta och blev nästan sur när jag inte visste det själv.
Håll koll på dina patienter i stället.

Sjukt otrevlig var hon och pratade med mig som om jag vore 14 år.

Eller så tänker hon som många gör, att ha ADHD är lite som att vara bakom flötet.

Vad tråkigt för henne att hon inte är tillräckligt kunnig på sitt jobb så hon måste hävda sig i stället.


Här är i alla fall den underbaraste flickan i världen. Hon är ödmjuk och respekterar alla.
För det visar hennes mamma varje dag.








Fullt upptagen med sin ballong som hon fick av sin farmor på födelsedagen.

1 kommentar:

  1. sötaste edith <3
    finns många som borde byta arbete men så himla tråkigt när det är på sådana ställen de beter sig illa : (
    puss från oss och än en gång tack för senast alltid super mysigt att ses : )

    SvaraRadera