tisdag 26 februari 2013

Britax

Hur lång tid tar det innan tänder kommer upp? Edith har två tänder som är på väg upp. En uppe i sidan och en nere i sidan. Hon är så besvärad av det. Min lilla gosfia!

Jag hade velat veta lite mer om vad som händer hos en 1-åring? Tycker det står inte så mycket?
Jag upplever att Edith vill vara nära hela tiden och leker bara en stund själv. Helst inte alls.
Så har det ju alltid varit men inte i samma utsträckning. Hon vill också gärna ha sina snuttefiltar väldigt ofta under dagen och sitta i famnen och mysa.

Är det pga av att det är obehagligt med tänderna och hon vill ha tröst eller är det som det klassiska många säger sker vid 1-års åldern att barnet upptäcker hur stor världen är och det är mycket läskigt.
Då vill ju barnet vara nära och känna sig trygg med sina föräldrar.

Varför står det inte i någon expertbok? Va va?? Haha!

I går var min vän Nellie här med sin flicka Ela på fika. (Uttalas Ella.) Det var så roligt att se dom ihop.
Fan att jag glömde ta bild! Så söta när de lekte tillsammans.

Jag funderar på att byta blogg. Det verkar som folk tyckte det var roligare att läsa och kommentera på Mamas blogg än här? Eller så kanske inte så många läser? Haha!
Till er som kommenterar, det är så kul!

Min älskade unge! (Som ni ser så har hon fått lov att äta själv) Haha! Tuggar på morot för att lindra tandont lite. Hjälper faktiskt för stunden. På sig har hon skor ärvda av kusinen Ellie. Nellie tipsade mig om att det är lättare att stå och gå då. Edith tittade lite suspekt men hon hade faktiskt mycket lättare för att stå då. Sen tyckte hon det var så kul!

Den här bilbarnstolen från Britax har vi köpt i dag. Shit vad dyrt det är! Men den håller upp till 25 kilo så den håller några år. Skitbra! Hoppas lilla prinsessan kommer gilla den.




1 kommentar:

  1. det är lite krångligt att kommentera fast jag har iofs kommit in i det nu hehe men jag måste skriva in en kod för att bevisa att jag inte är en robot var gång haha ;-)
    puss och kram från oss

    SvaraRadera