lördag 2 februari 2013

Mamsi på Grand

Oj vad längesen jag bloggade! För att vara mig då.

Jag blev helt fångad av min släktforskning. Det är riktigt kul! Jobbigt också för man måste verkligen ha tålamod till att sitta och leta o leta.

Det är  lättare att hitta min pappas sida än mammas. Jag har hittat att vår släkt härstammar från ett efternamn som har det otroligt gulliga namnet Darling. Kan man inte få ta det?
Haha!

Dagarna med Edith går i ett. Det är verkligen intensivt och så roligt. Det har blivit så fint på hennes rum.
Åh, ja just det...en anledning till att jag inte bloggat är att jag har blivit besatt av att komponera ihop olika tavlor. Till Ediths rum då. Jag kan sitta i timmar. Så roligt.

Jag ska ta foto på rummet och tavlorna och lägga ut. Om någon vill se? Lätt det finaste rummet här hemma.

På Lördag fyller min lilla/stora tjej 1 år! Det är inte klokt! Då blir det dessutom dop. Spännande!
Vi ska träffa prästen på Måndag och gå igenom lite. Jag vet exakt vad jag vill ha för låtar. Frågan är om det går igenom? Haha! Jag vill gärna  att dom spelas, och inte att någon spelar på orgel. Hemskt tycker jag!

Efteråt blir vi ca 25 st här hemma. Jisses! Men jag gillar sånt. Trängas ihop med våra familjer i vårt hem. Mysigt och hjärtligt.
Fira den person som håller ihop oss alla. Vilken rikedom.




 På coop när vi prövade Hello Kitty mössa. Så gullig men det är omöjligt att hitta en mössa som sitter bra tycker jag. Min söta goa unge!



 Morgonmys i soffan med frukost. Edith chillar med en Finn Crisp med ost på och läser koncentrerat mamma tidningar. Haha!

Så här hittar jag ofta Edith när hon har vilat tupplur. Hon tar av sina byxor och strumpor.
Hon är så otroligt rolig! Busig och så bestämd med en otroligt glimt i ögat.
Här ser ni också lite av spjälskyddet från Silly U. Sjukt bra köp. Så mysigt och tjockt så det blir ombonat och Edith slipper slå i huvudet och fastna med fötterna i spjälrorna när hon vänder sig.

I går var jag minsann ute på galej. Min kompis Petra har fyllt år så vi var på resturang och åt för att fira henne. Det var jag och hennes vänner som jag aldrig träffat. Det var jättetrevligt!

Vi åt på ett ställe på möllan sen drog vi till eh Tempo? Jag minns inte.

Sista anhalten var på Grand. Aldrig varit där. Märkligt ställe. Dom spelade ingen musik utan man hörde bara folket när dom babblade i munnen på varandra.


Något berusad möjligen. Haha!

Petra ville gå på gay klubb men där fick jag stoppa henne. Nån ordning och reda får det väl ändå vara. Jag menar..vi är ju ändå mammor. Haha!

Sen delade vi taxi hem. Kom hem vid halv två tiden.

Super kul kväll!!

2 kommentarer:

  1. Äntligen är du tillbaka!!! Har verkligen saknat dina inlägg...
    Edith är så himla söt!! Tänk att hon redan ska fylla ett år! Vad tiden går fort... Spännande med dop också! Hoppas du får igenom din önskan av musik! Blir det Husie kyrka eller kanske Södra Sallerup? Hur som helst så önskar jag er Lycka till!! Hoppas ni, och speciellt lilla Edith, får en underbar och minnesvärd dag!!
    Stor kram
    Ps: KLART vi vill se dina tavlor!! :)

    SvaraRadera
  2. Gumman, jag smäller av när jag ser lillan kladda i soffan, haha!
    Så söt Edith är när hon tar av sig byxor och strumpor, lilla älsklingen!

    Gud vad du ser packad ut på bilden sen i fredags, hihi! Men otroligt söt ändå!
    Puss, älskar dig!

    SvaraRadera