tisdag 1 januari 2013

Det behöver inte alltid vara full rulle

Gud vad vi slappar. Jag tycker vi har slappat hela julen och vår ledighet.
Mysbyxor, mackor till middag, vin glögg, och massor med julgodis.

Det är så skönt. I bland kan vi få lite panik och säga att nä nu borde vi gå ut, åka nånstans, städa, träna eller bara vara effektiv.
Men i går bestämde vi att sluta tänka så. Nu är vi lediga och nu ska vi få njuta.

Jag tror man behöver få slappa så här.  Jag har full rulle dagar med Edith och Christoffer har full rulle på sitt jobb.
Det behöver inte alltid vara full rulle.

En sak jag har tänkt på är att ofta så säger folk som träffar Edith att hon är så lugn, nöjd och harmonisk.
Detta är lite oh please men jag kan inte hjälpa att tänka om det kanske är för att vi just bara är.

Stannar hemma i våra mysbyxor. Jag och Christoffer. Bara gullar med Edith. Stressar inte runt överallt.
Hon kanske också behöver det och tycker det är skönt.

I dag är det 2013. Vår Nyårsafton var hur mysig som helst. Det var underbart god middag hos min syster och hennes familj. Min bror och hans söner var också där.

Det är lite meck när man ska på galej med en liten trött tjej som passerat sin läggdags tid redan innan man börjat äta.
Med kusinernas bus i bakgrunden så är det svårt att komma till ro. Deesutom vill hon ju vara med hela tiden.

Jag och Christoffer promenerade hem vid halv elva. Vi kände för Ediths skull att det var dags.
Det kanske låter hemskt och tråkigt men vi registrerade inte så mycket att det var Nyårsafton.
Som en lite mer speciell kväll än andra kanske men inget mer.


Edith somnade direkt i vagnen på hemvägen. Vaknade inte ens när jag la henne i sängen och tog av henne alla vinterkläder.

Jag och Christoffer satte oss i soffan och väntade ut raketerna. För vi ville bara sova. Haha!
Raketerna kom. Edith vaknade inte ens!

Jag och Christoffer stod och tittade ut på raketerna och kysste varandra gott nytt år.
Sen gick vi och la oss. I vårt gemensamma hus och med vår lilla dotter sovandes gott i sin säg.

Bättre nyår har jag aldrig haft.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar