måndag 3 december 2012

BVC & utvecklingshets

Alltså jag älskar vin. Rödvin. Jag sitter faktiskt och avnjuter ett glas nu.

Gnarly Head heter det. Sjukt gott! 95 kr på Systembolaget.

Det gick bra idag på BVC. Det var jobbigt när hon blir så ledsen men jag vet ju att det går över.
Läkaren frågade om Edith har börjat ställa sig upp mot saker. Jag svarade då att det har hon inte. Hon är inte särskilt intresserad av att ta sig fram överhuvudtaget.
Hon vänder ju sig fram och tillbaka och sträcker sig lite men inget mer. Hon avskyr att ligga på golvet.

Jag frågade läkaren om det är något jag bör tänka på angående att hon inte ålar sig. Det tyckte han inte.
Han sa att det är inte så konstigt att hon inte är så intresserad av att åla eftersom hon är så kommunikativ.

Precis vad jag har sagt! Det brukar vara så. Jag själv är inte ett dugg orolig och tänker knappt på vad Edith bör kunna göra denna månaden men jag märker att andra ska gärna undra eller påpeka.

Jag förstår inte denna hetsen. Särskilt bland mammor. Och i böcker där det står månad för månad vad ditt barn BÖR kunna göra. Det är så klumpigt skrivet.

Alla barn är så olika. Man behöver inte stressa fram allt. Det kommer.

Med risk för att låta "oh please" så tycker jag att man ska bara suga in allt ens lilla barn gör varje dag.
Bara sitta och titta när de njuter av en macka eller när de skrattar så de kiknar.

Den här tiden är nu. Sluta stressa och hetsa. Njut av ditt barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar