onsdag 12 december 2012

Förbättra bloggen

Bloggen känns tråkig. Mama bloggen kändes bättre. Undra vad det kan bero på? Formatet? Sidan?
Säg!

I dag har det varit en "mamma hinner inte ens kissa dag". Ediths har nog tandsprickning och det påverkar ju allt. Hon har varit trött men inte kunnat sova. Känns som om jag har försökt henne till att somna hela dagen och sammanlagt har hon sovit mindre än en timme.

Lilla gumsan. Så synd om henne när det gör ont.

När man inte har tid att återhämta sig så blir man ju ingen rolig mamma. Jag känner att jag borde stimulera mer men har inte orkat.
Men jag tänker att i dag har hon nog bara mer velat vara nära. Hon förstår ju inte själv vad som händer.

Jag har känt mig sjukt sliten i dag på grund av lite sömn men mot eftermiddagen när Edith blev på lite bättre humör så lättade det lite och då kan man nästan bli jättepigg och glad.
För då känner man att hon och jag, vi klarade av den här dagen tillsammans. Jag har växt ännu mer in i min mammaroll.

Gud. Jag fattar fortfarande inte att jag är mamma. Fy fan vad coolt!!

Jaja, jag ska byta ämne innan ni spyr. Haha!


I går var jag hos Petra och hennes tjejer Olivia och Laura. Vi fikade och snackade. Det var så mysigt!
Petra hade haft två jobbiga nätter med Olivia och var trött. När jag kom så sa hon något i stil med typ förlåt hur jag ser ut i dag för hon inte sminkat sig och hade myskläder.

Jag har tänkt på det. Att man visar sig och inte känner att man måste upprätthålla något. Sånt älskar jag!
Älskar när man vet att man inte måste göra sig till för någon annan. För mig är det en av många fina saker med vänskap.

Min mobil vill inte skicka bilder till mailen så här kommer gamla julbilder.

Jul 2010









Nyår 2010


Nyår 2008


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar