onsdag 19 december 2012

Skillnad på att vara yngst & äldst?

Jag och Christoffer är värst på att planera. Undra om det är för vi båda är yngst i syskonskaran?
Vi båda har en storasyster som skött allt. Dessutom man kanske omedvetet blir lite daltad med när man är minst och mamman fixar saker och ting för en.
Jag kan inte säga att jag lider eller har lidit av det precis.


Jag kan ringa min storasyster typ 3 dagar innan julafton och säga, du hur gör vi med julklappar?
Måste vara sjukt tröttsamt. Haha!
Men å andra sidan så har minstingen i syskonskaran andra goda saker att bidra med.


Att man är så relaxad, undra om det är ens personlighet eller på grund av ens uppväxt?
Vi ska ju ha julen här hemma hos oss. Andra kanske hade varit mega stressade inför det men jag och Christoffer....ja vi tar det lugnt och säger till varandra varje kväll, i morgon måste vi handla och planera. Haha!

Det tänkandet har ändå alltid gått bra. Vi hinner fixa allting i tid. Fast vi kanske skjuter upp all stress till en dag. Hellre det säger jag. Haha!

Jag avskyr stress. Värsta jag vet. Kvittar vad det än är så tar jag det alltid lugnt. Vill aldrig att Edith ska känna våran stress för småsaker.


Denna lilla goding chillar i hallen medans mamma klär på sig....långsamt.


Ok texten kanske inte stämmer in helt och hållet haha men budskapet....NO STRESS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar