måndag 10 december 2012

Tjena Mittbena!

Jag har varit lite seg med att blogga. När man bloggade på mama så kändes det mer som om folk läste än nu. Den här bloggen är ju inte "synlig".

Även om man bloggar lite för sig själv så är det så kul med gensvar.

I morse vaknade Edith vid halv sex tiden. Zzzz. Egentligen är hon fortfarande trött men är för orolig för att somna om. Det är nog någon orolig period hon har nu. Då kan man bara vara nära och vara lyhörd för vad hon trivs med. Äta vill hon inte heller göra. Man ska ju inte truga då men lite måste man. Hon blir på bättre humör då.

Någon som har bra tips på vad en 10-månaders kan gilla för lekar? Eller att leka med. Jag hade velat ha en bok där det står mer om barns utveckling. Den mentala och känslomässiga. Inte den fysiska.
Katta, du måste ha tips? :)


Denna helgen har gått såå snabbt. Jag har tänkt mycket på hur sjukt det är hur lite tid Christoffer får med Edith. På en helg ska man hinna umgås och göra allt annat.
En pappa borde ha mer rätt till sitt barn. Att få vara pappa i vardagen och att få uppleva små vardagliga händelser och saker.


I dag tänkte jag införskaffa mig en pulka till Edith. Jenny i min mammagrupp hade köpt en på JULA till sin dotter som är lika gammal som Edith. Den hade sele och ryggstöd. Så perfekt! Undra om den finns i rosa? Den finns säkert bara i blå och röd. Usch! Haha!

Jag tror Edith kommer älska det! Att sitta i vagnen tycker hon är si sådär. Hon vill vara uppe och med.

Ska jag vara ärlig så tycker jag detta vädret är sådär. Så länge det inte snöar så är det lugnt men när det snöar så är det fan inte kul. Och alla dessa kläder man ska ta på sig själv och Edith. Hon avskyr det!
Hennes mamma också. Att ta på sig själv då. Haha! Jag avskyr också att ha mycket på mig.


Snart är det jul! Så mysigt! Vi ska ha julen hemma hos oss (vuxenpoäng hello) och Christoffers familj kommer hit. Det ska bli jättemysigt.
Vi tänkte ha granen i vårt uterum. Annars har vi inte pyntat så värst mycket. Jag är inte så mycket för det. Fast rosa julstjärna vill jag ha! Haha!


2 kommentarer:

  1. Nu har jag oxå hittat hit // Linda J

    SvaraRadera
  2. Hej Jose!!
    Håller med om att den andra bloggen nog var lite roligare men denna går också bra!! Det är ju dina tankar, funderingar och tokigheter (hahaha) vi vill läsa om!! Och att se bilder på lilla söta Edith såklart!!

    När det gäller leksaker till henne så tipsar jag om pekböcker, pop-upp leksaker, plocklådor, klossar, leksaker med knappar (som låter när man trycker på dem), lära gå-vagn... Hjälp, det finns ju hur mycket som helst och jag tror att du redan har mycket av detta...

    Då ses vi om knappt två veckor. Ska bli såå mysigt och kul att få träffa er igen!!
    Puss o kram så länge

    SvaraRadera